cégépítés témakör cikkei

A vállalkozási önértékelésed neked is zéró? Majd mi bátorítunk!

Ha elég sok ideje vállalkozol, vagy most kezdted, előbb utóbb jönni fog egy ügyfél, aki nem látja majd a hozzáadott értékedet. És ezt nem mulasztja el az arcodba vágni, a lehető legbántóbb módon. Teljesen mindegy, hogy termékről vagy szolgáltatásról beszélünk, egy pillanat alatt minden összeomlik benned, és megkérdezed magadtól, hogy tényleg jól csinálod-e, amit csinálsz. Aztán azt, hogy értesz-e egyáltalán ahhoz, amit csinálsz? Neked való ez a vállalkozósdi? Ismerek olyat, aki ezek miatt a reakciók miatt terápiába ment és ott tették rendbe ezt az önértékelési zavart. Az egész a csökkent önértékelésen alapul. Amit csak erősít a túlszabályozott lét, a hivatalokkal szembeni esélytelenség érzete, a folyamatosan változó és általában romló piaci körülmények, az épp aktuális, a társadalmat a sarkaiból kiforgató válság.

Tovább olvasom

SWOT elemzés: hogyan vidd sikerre vállalkozásodat?

Tudtad, hogy a legtöbb vállalkozó a mai napig nem egy konkrét üzleti stratégia mentén halad? Sokan- lehet, hogy köztük Te is- csak a megérzéseire hallgat, vagy az aktuális piaci trendeket figyelembe véve alakítja döntéseit. Pedig fontos, hogy tisztában légy céged működésével minden fronton- ebben lehet segítségedre a SWOT elemzés. Most mindent megtudhatsz arról, hogyan fedezd fel céged erősségeit, és hiányosságait, hogy elérd kitűzött üzleti céljaidat, és ezzel együtt a vágyott sikert! Azonban még mielőtt bemutatjuk, hogyan is alkalmazd a SWOT elemzést, mint keretrendszert, kezdjük az alapokkal!

Tovább olvasom

Hogyan teszi hatékonyabbá céged működését a bizalom?

Egy vállalkozás sikerének egyik legkritikusabb összetevője a bizalom. Ez a láthatatlan erő határozza meg, hogy egy szervezet mennyire képes hatékonyan és innovatívan működni, növekedni. Ebben a rövid cikkben bemutatom, hogy a bizalom milyen hatással lehet cégünk mindennapjaira. A modern üzleti világban a verseny és az innováció olyan sebességgel halad, ami korábban elképzelhetetlen volt. Ebben a dinamikus környezetben egy olyan érték áll a siker középpontjában, amely sokszor láthatatlan marad, mégis alapjaiban befolyásolja a cégek teljesítményét: a bizalom. Stephen M. R. Covey „A bizalom sebessége” című könyve rávilágít arra, hogy a bizalom nem csupán egy érzelmekkel teli fogalom, hanem egy konkrét gazdasági erő is, amely gyorsítja, vagy épp lassítja egy adott cég működését.

Tovább olvasom